Diek
(admin)
|
» Gepost op: 18 januari 2010 om 8:19
|
|
Hijsfijn.
Ik heb de laatste Bourne niet af kunnen kijken trouwens, dat wordt vanavond. Ik was op de helft ongeveer.
| Code: | [b]Film:[/b]
[b]Rating:[/b]
[b]Omdat:[/b] |
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 20 januari 2010 om 23:16
|
|
Film: Inglorious Basterds
Rating: 8,5/10
Omdat: Topfilmpje, kan niet anders zeggen. Droge stukken die typisch Tarantino zijn, maar damn, wat kan die Pitt toch heerlijke types neerzetten. Heb al vaker gezegd dat dit de meest veelzijdige acteur is die ik ken en dat bewijst hij hier nog maar 's. Verwacht dat ik deze snel ga herzien en er dan een iets uitgebreidere review over schrijf.
Toegevoegd na 7 minuten 39 seconden:
Hehe, ik kijk nu naar een interview met Pitt en Tarantino, bij de extra's.
Het lijkt me echt geweldig een avondje met hun in de kroeg door te brengen, wat een gasten
Toegevoegd na 2 uren 52 minuten 48 seconden:
Film: True Romance
Rating: 8,3/10
Omdat: Zin in nog een Tarantino film, al heeft hij deze alleen geschreven en heeft Tony Scott de regie gedaan. Het is een van de eerste films die ik ooit kocht en heb hem daarna nooit meer herzien dus herinnerde me er niet heel veel van (behalve dat fokking vette deuntje van Hans Zimmer!) Er komen veel bekende gezichten langs (ik noem een Brad Pitt, Christopher Walken en Samuel L. Jackson) maar Patricia Arquette steelt toch wel de show, erg goede rol. Verder is de mix tussen actie, misdaad en humor gewoon tof uitgewerkt en is dit een zeer goede film.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 24 januari 2010 om 19:45
|
|
Film: WALL-E [blu-ray]
Rating: 7,8/10
Omdat: Schitterende animatie, zonder meer. Ook erg knap van Pixar (en gedurfd) om een film met zo weinig tekst toch boeiend te maken. Het eerste half-uur is briljant, er gebeurt vrij weinig maar is toch essentieel voor de film. Leuke en bij vlagen grappige film voor jong en oud en zoals ik al zei: de animatie van Pixar is onovertroffen.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 2 februari 2010 om 23:49
|
|
Film: The Men Who Stare At Goats
Omdat: Ik had meer over-the-top humor verwacht, hij viel erg mee wat dat betreft, in positieve zin. Er werd maar 1 keer naar een geit gestaard in de film. Er zijn vrij veel flashbacks, die op goede momenten meer duidelijkheid verschaffen over het verhaal. Jeff Bridges speelt weer een heldenrol imo, wederom een oude hippie, wat hij echt meesterlijk kan natuurlijk. Gewoon een toffe film wel.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 4 februari 2010 om 22:44
|
|
Film: Die Welle
Rating: 8/10
Omdat: Heel erg vette high school film, het verhaal is sowieso erg tof. NSDAP maar dan op een middelbare school tijdens een projectweek.Wel een aantal personages om het leuk te houden voor een breder publiek maar ik heb me daar niet echt aan gestoord. Vond het een goede film die een sterke indruk achterlaat.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 6 februari 2010 om 14:52
|
|
Aantal films vergeten te raten, voor een overzicht zie mijn WiW.
Enfin, nu toch maar weer eens beginnen:
Film: (500) Days of Sunshine
Rating: 7,9/10
Omdat: Zeer geslaagde feelgood film, het spelen met de tijd is origineel bedacht door Webb. Leuke karakters (vooral de hoofdrolspelers), die redelijk uitgewerkt worden. Geen schaterlachmomenten, maar je zit toch de hele film door met een glimlach op je gezicht. Soundtrack is trouwens ook erg sterk.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 18 februari 2010 om 0:03
|
|
Film: The Ugly Truth
Rating: 7,5/10
Omdat: Leuke rom-com die naar een hoger niveau wordt getild door Gerard Butler, hij zette een erg sterke rol neer. Heigl was ook wel leuk, maar bij vlagen acteerde ze ook redelijk irritant (zonder die intentie te hebben). Het was redelijk voorspelbaar allemaal, maar heb toch regelmatig moeten lachen. Trouwens ook een piepklein rolletje voor Kevin Connoly (E!), wat me meteen opviel. Vond ik leuq.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 27 februari 2010 om 16:32
|
|
Film: Harry Brown
Rating: 7.2/10
Omdat: Qua verhaal vergelijkbaar met Gran Torino. Oude man die in een slechte wijk woont, in Londen, en er wat tegen gaat doen. Een stuk rauwer dan Gran Torino tho, wat ik wel kan waarderen. Niet alle gedeeltes van de film zijn even sterk, maar overall een goede film.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 1 maart 2010 om 21:15
|
|
LOOOOOL ik kijk nu dutch touch, heeft Duvel een petje van het biermerk Duvel op.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 1 maart 2010 om 21:17
|
|
Wat een held.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 1 maart 2010 om 21:46
|
|
| Robin schreef: | | LOOOOOL ik kijk nu dutch touch, heeft Duvel een petje van het biermerk Duvel op. |
Die wilden wij toen toch kopen, en naar een concert op doen
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 1 maart 2010 om 22:37
|
|
Film: Dutch Touch
Rating: 6/10
Omdat: Inhoudelijk gaat het gewoon niet ergens over eigenlijk. Het gaat van de ene gebeurtenis naar de andere en er wordt gekletst tussendoor. Duvel redt deze hele documentaire. Zonder hem was het echt crap geweest. Enige interessante aan deze docu was Duvel bij Lowlands dat de breuk tussen Duuf en Rein de Vos betekende, en Brainpower in Amerika. Ik heb nét iets meer respect voor Brainpower gekregen maar hij blijft een kneus gewoon. Hij is een rasartiest en vast een goede jongen, maar wel gewoon een kneus. En Jay Colin hadden ze beter weg kunnen laten gewoon.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 9 maart 2010 om 23:04
|
|
Film: Crazy Heart
Rating: 9/10
Omdat: Eerste indruk: geweldige film. Het verhaal is goed, Jeff Bridges is een fokking held, de muziek is heel goed, het is mooi geschoten. Gewoon echt een heel goede film. Must-see.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 14 maart 2010 om 22:38
|
|
Film: Rise of the Footsoldier
Rating: 7,5/10
Omdat: Vette film, echt van begin tot eind non stop een overdosis aan geweld. Maar goede, harde actiefilm. Verhaal zat niet echt een lijn in en ging een beetje van hak op de tak maar dat zie je wel vaker bij films gebaseerd op waar gebeurde verhalen. Begint als een hooliganverhaal, eindigt als misdaadfilm. Zeker tof.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 14 maart 2010 om 22:44
|
|
Ja vet he, Britse geweldfilms zijn sowieso erg vet. Dat accentje waarin ze schelden, klinkt zo vet
Probeer van de regisseur van This is England ook eens Dead Man's Shoes, vond ik ook echt tof
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 24 maart 2010 om 9:11
|
|
Er wordt hier iets te weinig gepost de laatste tijd.
Film: 2012
Rating: 6,3/10
Omdat: Las een keer de duurste B film allertijden, daar kan ik me wel in vinden. Het verhaal was behoorlijk belachelijk en acteerwerk ook niet super. Veel steriotypes ook. Maar de special effects waren wel meesterlijk. Zag hem bij mijn ouders op een grote tv, hard geluid, blue ray etc dus was goed te doen. Plat, hollywood vermaak
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 25 maart 2010 om 22:09
|
|
Ik heb ongeveer een maand geen film meer gekeken ofzo
Film: Up
Rating: 7.5/10
Omdat: Erg leuke Pixar, paar keer moeten lachen en schitterend gemaakt uiteraard. Simpel maar leuk verhaaltje, waardoor het voor kinderen en ouderen interessant blijft.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 25 maart 2010 om 22:53
|
|
Ik kijk wel redelijk wat films nog en The Wire tussendoor.
Film: Rendition
Rating: 6,5/10
Omdat: Wel een goede film. Goed acteerspel. Wel vrij eenvoudig geschoten en had het idee dat er iets meer in het verhaal had gezeten.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 26 maart 2010 om 14:39
|
|
Film: Bolt
Omdat: Sowieso de mooist geanimeerde Pixar-film tot nu toe, verhaaltje was leuk gevonden en de film verveelt geen moment. Eigenlijk de standaard reactie die je bij elke Pixar kunt geven.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 31 maart 2010 om 12:30
|
|
Film: Rogue Assassin
Rating: 6,5/10
Omdat: Aardig filmpje, niets bijzonders eigenlijk. Had toffere actiescenes verwacht met Statham en Jet Li. Ook het einde vond ik een beetje vergezocht en overdreven. Voorderest is het entertainment gehalte gewoon hoog en is hij nergens saai.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 1 april 2010 om 20:07
|
|
Film: Brotherhood of War
Omdat: Erg indrukwekkende film, ondanks dat het Koreaans was, kon ik er toch uit opmerken dat er goed geacteerd werd, wat ik niet vaak heb in Aziatische films. Soms net iets te sentimenteel, maar dit werd ruimschoots goedgemaakt door de ontzettend grove veldslagen die erg vet in beeld waren gebracht. Sowieso zat er meer actie in de film dan ik vantevoren had verwacht. Jammer dat het soms ietwat van de hak op de tak sprong, maar toch heb ik me bijna 2.5 uur vermaakt met deze film. Zeker een van de betere oorlogsfilms die ik ken.
Heb je deze btw Jurg? Zonee, aanschaffen die hap, zit in de QFC.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 1 april 2010 om 20:43
|
|
Jaman heb die. Erg vette film idd, beetje de Aziatische Saving Privat Ryan.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 2 april 2010 om 21:38
|
|
Ik had net ook een erg lange zit, heb Once Upon a Time in America een herziening gegeven. Vond het na 1 x kijken een paar jaar geleden 1 vd beste, zo niet de beste film ooit.
Film: Once Upon a Time in America
Rating: 9/10
Omdat: Ook nu nog waanzinnig goed. Er is geen regisseur die zo goed een sfeer kan neerzetten zoals Sergio Leone. Het is ook echt bizar hoe goed de kleine jongetjes gecast zijn. Ze acteren goed, (Jennifer Connely is gewoon dat kleine meisje zag ik in de aftiteling, nooit geweten!) maar ze lijken ook gewoon écht op de latere volwassen spelers. De Niro en James Woods doen het ook perfect. Verhaal is ook mooi, al had ik soms best moeite met het volgen door de tijdssprongen (heb ook gegeten tussendoor).
Wat ook wel droog is dat er ergens iets over de helft van de film gewoon ''Intermezzo'' komt te staan in het beeld.
Toegevoegd na 2 minuten 13 seconden:
Wat ook sick is is dat de bejaarde versie van De Niro gewoon precies is zoals hij er nu uit ziet.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 2 april 2010 om 21:41
|
|
Ik heb hem nog altijd niet gezien. Dat intermezzo dingetje heb ik wel van gehoord ja. Heb jij gewoon de extended editie of de verkorte?
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 2 april 2010 om 21:46
|
|
Extended, hij duurt 220 minuten .
Toegevoegd na 4 minuten 18 seconden:
Ga denk ik deze paar dagen favorieten kijken die ik maar 1 of 2 keer gezien heb en waarvan dat best lang geleden is
Taxi Driver, Raging Bull. Requiem for a Dream, Hana Bi, Oldboy en Sonatine ofzo.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 2 april 2010 om 22:54
|
|
Ik had het er een keer met Robin over, ik wilde me er een keer een week voor vrij pakken, om alleen maar classics te gaan herkijken. Wordt nog een aardig realistisch idee, aangezien ik major overuren heb staan.
@ extended: ik ook, wil ik ook altijd hebben als ze er zijn, want zo heeft de regisseur ze bedoeld, er is niet in geknipt.
Toegevoegd na 1 uur 15 seconden:
Film: A Man Apart
Rating: 6,3/10
Omdat: Mwah wel leuk. Vin Diesel deed het voor zijn doen aardig, hij kwam best geloofwaardig over. Verhaaltje is zo standaard als de pest, maar het word redelijk gebracht door F. Gary Gray. Actiescenes zijn wel nice, vooral na een uurtje komt het los. Het eerste uur vond ik iets minder.
Deze blu-ray uitgave is de naam blu-ray trouwens niet waard, maar voor 5 euro mag ik eigenlijk niet klagen.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 4 april 2010 om 14:51
|
|
Film: Un Prophete
Rating: 8/10
Omdat: Ik had gehoopt dat hij wat rauwer zou zijn, maar alsnog een goede film. Franse films hebben sowieso al een streepje voor, daarnaast heeft het een tof onderwerp (overleven/opklimmen binnen een gevangenis). De muziek past er soms niet helemaal bij. Het einde snap ik ook niet helemaal.
|
|
Jurgio
(moderator)
|
» Gepost op: 4 april 2010 om 20:42
|
|
Wil ik ook erg graag zien die.
Film: Hana-Bi
Rating: 8,5/10
Omdat: Minder dan de eerste keer maar alsnog heel erg mooi. Prachtige, rustige shots afgewisseld met best hard geweld. Verhaal is erg eenvoudig maar wordt mooi verteld ondanks dat er amper dialogen in voorkomen. Kitano is wel echt meesterlijk dat hij het scenario, de regie, de montage én de hoofdrol voor zijn rekening neemt. Alle schilderijen in de film heeft die ook nog eens zelf gemaakt. Tof.
|
|
Diek
(admin)
|
» Gepost op: 6 april 2010 om 22:13
|
|
Film: Alice in Wonderland (3D)
Omdat: Schitterend gemaakte fantasiewereld zoals alleen Burton die kan maken, waarin de 3D-animatie ook absoluut een meerwaarde had. Weer lekker gestoorde typetjes, met natuurlijk Depp als uitschieter lol. Verhaal was een beetje raar en voorspelbaar maar ik heb me hier toch mee vermaakt.
Film: Pirates of the Caribbean
Omdat: Voor het eerst op blu-ray gezien, zeer nice. Ook hier weer toffe typetjes met Depp als uitschieter hehe. Muziek is erg vet, vooral die He's a Pirate theme. Toffe film gewoon, de 2,5 uur zijn voorbij voordat je het weet.
|
|
Robin
(admin)
|
» Gepost op: 6 april 2010 om 23:23
|
|
Film: Shutter Island
Rating: --
Omdat: Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, ik ben een beetje in de war.
|
|